Skip to main content

Hej, mit navn er René!

Mit navn er René Hansen og jeg arbejder som Strategisk Digital Rådgiver. Hvad betyder det så, spørger du måske? Jeg leverer værdi til SMV segmentet med digital forretningsudvikling ved brug af digitale strategier og kan være din digitale "wingman" på hele rejsen.

Sådan kom jeg i gang med min karriere

Jeg startede med at lære om digital markedsføring, da jeg læste på Syddansk universitet, hvor jeg tog en sproglig bachelor. Jeg kan huske at særligt søgemaskineoptimering (SEO) var meget spændende og jeg brugte oceaner af tid på at læse om emnet.

Det var ikke et punkt som der blev arbejdet med på vores skema, så jeg måtte ty til viden andre steder.

I starten købte jeg en del bøger om emnet og læste side op og ned, for simpelthen at forstå hvad SEO var for en størrelse. De bøger blev dog hurtigt uddateret og fandt ud af at særligt en række amerikanske blogs havde daglig ny viden omkring hvad Google gik og foretog sig, og det var (er) en verden som fløj afsted med 100 km/t.

I mit første job arbejde jeg meget med SEO og derefter fik kendskab til en række analyseværktøjer som jeg stadig bruger i dag. Det gik stærkt med nye begreber, teknikker og viden som jeg blev ved med at holde mig opdateret omkring.

Det føltes som en uudtømmelig kilde af viden, som virkelig satte fart i min læringskurve. Dernæst fik jeg øjnene op for de betalte kanaler (Google/Bing Ads, Facebook/Instagram Ads) og så tog det ellers fart.

Efter at jeg havde flyttet et par gange og stiftede bekendtskab med at arbejde for flere spændende bureauer og kunder, havde jeg fået erfaring med alt fra projektstyring til håndtering af millionbudgetter på digitale kanaler.

Med en ansættelse i Kähler Design, fik jeg erfaring med en kendt dansk brand og fik for første gang, siddet in-house i en digital marketingsfunktion, med særligt fokus på online trafik. Det var ydermere min første erfaring med at arbejde internationalt og hele min portefølje af viden, på tværs af de mange digitale kanaler kom i spil. Det var en kæmpe oplevelse, som blot blev endnu større da jeg skiftede arbejdspladsen i Kähler Design ud med en ny plads hos Rosendahl Design Group, da de opkøbte Kähler Design i 2018. Her fik jeg arbejdet med 9 stærke danske design brands i en global digital rolle og fik udvidet både ansvar- og min horisont, på hvad der kan lade sig gøre, når man virkelig har musklerne bag sig.

Min rolle skiftede efterfølgende til at være en teknisk projektleder og jeg fik æren af at udvikle og starte rejsen, på en digitalisering af Rosendahl’s 8 webshops, der endte ud i et multibrand-site, der rummer alle 9 brands på Rosendahl.com. Det var virkelig en rejse, både fagligt og personligt.

Jeg startede min egen virksomhed, Hansen Digital, tilbage i 2018, for at arbejde videre med mine kunder fra bureau-tiden, imens jeg havde fuldtidsjob hos Kähler og senere Rosendahl. Jeg siger ikke at det var umuligt, men til tider var det meget hårdt, men også ekstremt lærerigt. Jeg følte at jeg fik det bedste fra begge verdener og kunne sidde som både kunde og leverandør på den digitale del. Efter at have snuset til iværksætteriet i små 2 år, havde jeg dog en ivrig trang til at have mere fokus og gå min egen vej. Transporttiden til og fra Rosendahl i Hørsholm, fra Næstved, var heller ikke noget jeg var særligt glad for, så jeg besluttede mig for at sige min stilling op som digital projektleder i Rosendahl og forfølge drømmen om egen virksomhed og være mere sammen med min familie.

Her står jeg så i dag, med min egen virksomhed, Hansen Digital.

Vil du høre mere?

Send mig en e-mail eller
connect med mig på LinkedIn

Kontakt mig